Hyee... there is some other things out there thats is slightly different from us.. but apart from that.... they just wanna be able to complete their jouney.. somehow...

BEWARE!!!

Sunday, September 25

Suruh Pergi Temankan DIA..

Lama dah aku tak menulis disini. Bukan tiada kejadian yang berlaku, namun kekangan masa membuatkan aku sukar untuk menulis. Cuma malam ni aku rasa terpanggil nak cerita sesuatu yang berlaku tak lama dulu. 

Aku belajar disebuah pusat pengajian tinggi di Kuala Lumpur. Dalam entri yang dulu pun aku pernah bagi tahu. Kalau yang mengikuti blog aku yang INI, pasti tahu. Aku dapat tinggal di asrama. Berlaku dalam sem ini juga. SEM 3.

Pada satu malam, aku nak buat assg. Namun line internet di bilikku agak susah, jadi aku berpindah ke bilik lain. Memandangkan bilik tu mmg laju internetnya, aku berniat nak tidur disitu. Aku ada seorang roomate. Mulanya dia lepak sekali di bilik itu. Tapi sebab dia dah penat dia balik ke bilik kitorg sbb nak tidur. Dia ajak aku suh balik bilik sekali. Tapi aku kata nnt aku balik la... (padahal dah niat nak tidur situ :p)

Aku pun sambung buat kerja, tiba2 je tak dapat line langsung. Aku mula rasa lain. Aku balik ke bilik, nak basuh mangkuk (baru lepas makan megi... studentlah katakan), aku tengok roomie aku tu tengah on9. Dia kata laju je line. Aku masuk balik bilik tadi... masih tiada line. Aku mmg dah rasa lain macam. Macam ada benda yang nak suh aku balik bilik... 

jadi aku kemas barang semua, aku balik bilik, aku tanya kat roomie aku...

aku: hang ada maki2 aku tak suh balik bilik?
roomie: (tergamam) mana ada. awat hang tanya?
aku: jap gi aku cita

aku masuk bilik tadi untuk amik lappy aku ni. balik je ke bilik aku. aku cita kat dia balik apa yang aku rasa...
baru dia ngaku, memang dia maki aku pun suh aku balik bilik ni teman dia takut sorg2. Heheh.. apa kena mengena dengan dia?

Kisahnya macam ni, roomie aku ni mmg ada benda jaga. Jadi masa yang kawan aku duk takut tu, benda tu suh aku balik bilik temankan dia. Tu je... mcmne aku tahu? Instinct aku kuat sikit bab benda2 cam ni kadang. Dah dia target kat aku.. hehehe Jadi sbb nak menjaga roomie aku ni, tu yang dia duk kacau aku suh balik bilik tu...

Tapi kisah akhirnya, roomie aku ni duk tidoq bilik lain. Tinggal aku sorg2.. hampeh punya roomie....

No comments:

Post a Comment